torsdag 29. januar 2009

Logg!

Fordypningsemne

27.01.09: I dag lånte jeg boka Ikke uten min datter. Jeg har som mål å lese den ut i løpet av neste uke. Jeg skal prøve å lese minst en time hver dag. Boka er på ca 400 sider, og nå har jeg lest de to førse kapitlene, omtrent 40 sider. Jeg har komt godt inn i handlingen. Når jeg har lest ferdig boka skal jeg se filmen. Jeg har sett filmen en gang før, men det er en liten stund siden nå.

28.01.09 : I dag leste jeg frem til kapitel 5, side 73.

29.01.09: Jeg brukte friøkta på skolen til å lese i boka. Da leste jeg frem til kap. 7(s. 73 - 98).

30.01.09: Jeg har lest frem til side 126, kap 9. I løpet av helgen skal jeg i hvert fall lese frem til side 200.

31. 01.09: I dag leste jeg ca 30 sider til...

01.02.09: I dag har jeg lest fra kapitel 11 frem til kap. 16, ca 50 - 60 sider.

02.02.09: Nå har jeg lest godt over halve boka. Jeg klarer fint å nå de målene som jeg setter meg. I dag leste jeg to kapitel(16 og 17), så nå har jeg komt til side 243.

03.02.09: I dag leste jeg frem til kapitel 23. Jeg hadde vell et lite mål om å lese til s. 300, så nå har jeg kommet til s. 303. I løpet av de neste to dagene skal jeg bli ferdig med boka. Jeg fikk også tak i filmen.


04.02.09: I dag leste jeg ferdig boka.

05.02.09: I dag så jeg filmen. Jeg skrev ned noen stikkord innimellom, og prøvde å tenke tilbake på boka for å se på likheter og ulikheter med boka og filmen.

09.02.09: I dag brukte jeg litt tid på nettet. Jeg søkte på ikke min datter, og fant ut litt mer om boka/filmen. Jeg fant også noen gode sider som gidde meg litt hjelp i hvordan jeg kunne sammenligne bok og film. Neste gang skal jeg begynne på selve sammenlikningen, jeg måtte bare sette meg noen stikkord og tanker først.

11.02.09: Jeg startet på power point presentasjonen, og begynte å sammenlikne bok - film. Jeg arbeidet for det meste med handlingen og anslaget, både i boka og filmen. Jeg valgte også ut ett utdrag fra boka der jeg skal ta utgangspunktet i det samme klippet fra filmen.

12.02.09: I dag var planen å se ekstramaterialene til filmen, men på den filmen jeg hadde fantes det ikke noen. Så da jobbet jeg bare videre med sammenligningen.

13.02.09: Jeg lagte ferdig power pointen, og det var ikke særlig lett. Fordi det er vanskelig å vite hva jeg skal ha med i presentasjonen. Jeg hadde jo tenkt å ta med et klipp fra filmen og lese den sammen scenen fra boka, men jeg tror dette vil ta litt for lang tid. Derfor konsentrerer jeg meg heller generelt om selve sammenligningen. Jeg har lagt noen punkter, for eksempel der jeg snakker om personene, miljøet, handlingen, oppbygningen osv.

15.02.09: I dag har jeg brukt en del tid på å skrive ned stikkord til de ulike punktene i power pointen som jeg skal snakke om, slik at jeg vet hva jeg skal si. Jeg måtte se litt i boka og på filmen for å få litt hjelp. Siden jeg må forholde meg til den tiden jeg får, er det viktig at jeg får med meg det viktigste, blant annet forskjeller/likhether ved boka og filmen.

16.02.09: I dag gjorde jeg meg ferdig med oppgaven, eller rettere sagt det jeg skal snakke om. Det ble en hel del å skrive ned, men jeg får sannsynligvis ikke tid til alt. Jeg finpusset også litt på power pointen. I morgen skal jeg forberede meg til fremføringen. Jeg skal gå gjennom stoffet å se hvor lenge det varer. Jeg tar med det som jeg føler er nødvendig å si. Jeg må også skrive en liten hjelpelapp for å huske alt.



Ingen kommentarer: